همشهری آنلاین: بر اثر حمله تروریستی روز گذشته به پایگاه هوایی پیشاور ۲۹ نفر کشته و ۲۹ نفر دیگر که اکثرا از کارمندان این پایگاه بودند، زخمی شدند.

شمار کشته شدگان حمله به پایگاه نظامی پیشاور به ۲۹ کشته رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از  اسلام آباد، بر اثر حمله تروریستی روز گذشته به پایگاه هوایی پیشاور29 نفر کشته و 29 نفر دیگر زخمی شده‌اند که تعداد 23 نفر از کشته‌ها کارمندان و افسران نیروی هوایی پاکستان هستند.

پس از حمله مذکور، نیروهای امنیتی که توسط «نیروی واکنش سریع» پاکستان رهبری می‌شدند این منطقه را پاکسازی کردند که در جریان درگیری 13 نفر از مهاجمان نیز کشته شدند.

در حال حاضر تحقیقات پیرامون چگونگی این حمله به کمپ نیروهای هوایی پاکستان که روز گذشته به وقوع پیوست، توسط نیروهای امنیتی پاکستان جریان دارد.

این حمله بزرگترین حمله پس از واقعه کشتار دانش‌آموزان مدرسه نظامی پاکستان در ماه دسامبر سال گذشته محسوب می‌شود که منجر به کشته شدن 147 دانش‌آموز 9 تا 16 سال شده بود.

  • سخنگوی ارتش پاکستان:حمله به مرکز نظامی پیشاور در افغانستان طراحی شده بود

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ضبط مکالمات شبه نظامیان نشان می‌دهد حمله به پایگاه هوایی پیشاور در افغانستان طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلام آباد به نقل از داون، «عاصم سلیم باجواه» سخنگوی ارتش پاکستان روز شنبه در یک کنفرانس خبری در پیشاور اظهار داشت: ضبط مکالمات شبه‌نظامیان نشان می‌دهد حمله به پایگاه هوایی پیشاور در افغانستان طراحی شده است.

وی افزود: مدارک فعلی نشان می‌دهد شبه نظامیانی که به پایگاه هوایی پیشاور حمله کردند از افغانستان هدایت می‌شدند.

باجواه خاطرنشان کرد: سازمان اطلاعات پاکستان در حال تحقیق درباره حمله تروریستی به مرکز نظامی پیشاور است و به زودی همه چیز روشن خواهد شد.

سخنگوی ارتش پاکستان اظهار امیدواری کرد که دولت افغانستان در این حمله تروریستی دست نداشته باشد.

وی حمله تروریستی به مرکز نظامی پیشاور را حمله‌ای تلافی‌جویانه در برابر عملیات ضرب عضب دانست.

به گفته سخنگوی ارتش پاکستان، بر اثر حمله تروریستی روز گذشته به یک مرکز نظامی، 29 نفر از نظامیان کشته و بیش از 29 نفر نیز زخمی شدند که 23 نفر از آنها از اعضای نیروی هوایی بودند.

وی افزود: در این حمله تروریستی 13 شبه نظامی نیز کشته شده‌اند.

عاصم سلیم باجواه در توضیح این عملیات تروریستی گفت: 13 الی 14 شبه نظامی در حالی که یونیفورم سربازان ارتش را به تن داشتند، ساعت 5 صبح سعی کردند وارد پایگاه هوایی شوند اما 50 متر قبل از اینکه به منطقه حساس برسند از ورود آنها جلوگیری به عمل آمد.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: شبه نظامیان سعی داشتند 2 هزار نفر از نیروهای ارتش را بکشند اما قبل از رسیدن به منطقه حساس متوقف شدند.

وی افزود: با اینکه تروریست‌ها به انواع سلاح از جمله آر پی جی و نارنجک مجهز بودند، هیچ یک از شبه نظامیانی که خود را به 50 متری منطقه حساس رسانده بودند، زنده نماندند.

عاصم سلیم باجواه تأکید کرد: ارتش به پشتوانه مردم مصمم به ریشه کن کردن تروریسم است و چنین عملیات‌های تروریستی نمی‌تواند ما را از هدف خود بازدارد.

کد خبر 307754

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha